Műszaki vizsga


MŰSZAKI VIZSGA DÍJAK:


M1 kategóriájú jármű (Személygépkocsi):19 500.-
N1 kategóriájú jármű: (könnyű tehergépkocsi 3,5 T alatti): 21 000.-
Utánfutó:
  • Fék nélküli:
  • Ráfutó fékes:


 13 500.-
 16 000.-

Motorkerékpár: 10 000.-
Összkerékhajtású jármű vizsgálatának díja: + 4 500.-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EREDETVIZSGÁLATI DÍJAK:

 Személygépkocsi  
 Kis kategória 1400 cm3-ig: 17 000.-  
 Közép kategória 1400 cm3-2000 cm3: 18 500.-
 Nagy kategória 2000 cm3 felett: 20 000.-  


 Motorkerékpár  
 Motor 500 cm3-ig: 15 500.-  
 Motor 500 cm3 felett: 17 000.-

 Négykerekű segédmotoros kerékpár : 14 000.-

 

 


 Teherautó
 
 tgk 3.5 t-ig: 20 000.-


 Pótkocsi
 
 Könnyű pótkocsi (750 kg):16 000.-  

 Nehéz pótkocsi: 17 500.-

 

 Különleges pótkocsi (felépítménnyel ellátott): 19 000.-

 

 

VÁLTOZÁSOK A SZAKI VIZSGÁZTATÁSBAN 

Fontos változásokat hozott 2016 a műszaki vizsga terén, melyek minden autóst érintenek. Január elseje óta megszűnnek ugyanis a rendszámra ragasztható vizsga és környezetvédelmi matricák, és jelentős változások léptek életbe a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál is.

 MEGSZŰNNEK A RENDSZÁMRA RAGASZTOTT MATRICÁK
2016
január elseje előtt úgy néztek ki hátsó rendszámtábláink, felül a műszaki vizsga érvényességét mutató matrica, alul a környezetvédelmi besorolást jelölő plakett. Érdemes volt különösen odafigyelni rá, hogy mindkét plakettünk a helyén legyen, ugyanis hiányáért még akár a rendőr is megbüntethetett minket.

Az idei év azonban változásokat hozott, megszűnnek ugyanis ezek a rendszám matricák. Aki 2016.01.01. után műszaki vizsgázik, már nem kap új plaketteket a rendszámára, sőt még a régit sem tarthatja meg! A műszaki vizsgát követően ugyanis a műszaki vizsga állomás leszedi ezeket a matricákat a rendszámról.

Fontos tudni, hogy csak a rendszámra ragasztható matricák szűnnek meg, a forgalmiba továbbra is be kell ragasztani az úgynevezett sorszámcsíkot a vizsgaállomásnak.

 

A plakettek mellett más jelentős jogszabályok is módosultak a műszaki vizsgával kapcsolatban.....

HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGA VÁLTOZÁSOK
2016.01.01. előtt eldönthettük, hogy a hatóságnál vagy kirendelt műszaki vizsga állomáson szeretnénk meghosszabbítani a műszaki vizsgánk érvényességét. Mindkettő teljes értékű műszaki vizsgát nyújt, de lényeges a különbség a nyújtott szolgáltatásban, és az árban is.

A hatósági műszaki vizsga (régi nevén KPM vizsga) fix áras, 16 290 .- És bár a kirendelt vizsgaállomásokon történő műszaki vizsga pár ezer forinttal drágább, többet is kapunk a pénzünkért!

Itt viszont megváltozott a jogszabály, és most már csak az hosszabbíttathatja meg a műszaki vizsgájának érvényességét a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, akinek egyéb más ok miatt is indokolt a hatósági műszaki vizsga.

Ilyen indokok: 

  • Ha a járművet az időszakos vizsgálathoz kapcsolódó más hatósági eljárás szerint is ellenőrizni kell.
  • Ha a járművet a honosítási eljárás keretében, most helyezik forgalomba Magyarországon.
  • Ha a járművet átalakították.
  • Ha a jármű versenyjárműnek, taxinak, oktató járművek minősül.
  • vagy ha a járművet mozgáskorlátozottak számára alakították ki, és az első műszaki vizsgája történik az átalakítás óta.
MŰSZAKI VIZSGA ELŐTT ÁLLSZ.... 

    És cikkünk alapján nem indokolt számodra a hatósági műszaki vizsga akkor 2016.01.01.után csak kirendelt műszaki vizsga állomáson vizsgáztathatsz. Például, nálunk a  Quality Dunaújváros Kft.-nél, ahol a személyautó műszaki vizsga ára 19 500 Ft, előzetes átvizsgálással együtt, ami garantálja műszaki vizsgád sikerességét!

Hamarosan lejár a műszaki vizsgád?

Akkor kérj időpontot a műszaki vizsgára ezen a telefonszámon:
25/430-633,  30/629-4220

 

  Műszaki vizsga alapvető követelményei

-Szélvédők

A szélvédőn nem lehet repedés, és a látótérben kavics felverődés okozta sérülés- utóbbit javítva elfogadják, ha a munka szakszerűen kivitelezett. A szélvédő és a két első oldalüveg nem lehet fóliával sötétített, az üvegek fényáteresztő képességét 75 %-ban írják elő. A hátsó szélvédő és az oldalablakok sötétítése megengedett, ezt legtöbbször már a gyárban elvégzik. Az utólag felragasztott sötétítő fólia esetén azonban annak fényáteresztését igazoló műbizonylat szükséges a vizsgán. 

-Világító, fény és hangjelző berendezések,

 Minden világítóberendezésnek működnie kell: helyzetjelző, tompított és távolsági fény, irányjelző, fék, tolató, és ha van, akkor a ködlámpa sem kivétel.

A búrák nem lehetnek repedtek, sem töröttek, a régebbi konstrukcióknál a korrodált, sérült foncsorra kell ügyelni.

Az izzók által kibocsátott fénynek közel fehérnek kell lenni, az indexek pedig sárga fénnyel kell, hogy villogjanak!

A fényszóróknak megfelelő magasságban kell állniuk, ezt szervizünkben tudja ellenőriztetni fényszóró beállító műszer segítségével.

Vizsga előtt ellenőrizze az autókürt működését is! 

A xenon fényszóróval szerelt gépkocsikon kötelező a lámpamosó és az automata fényszóró magasság beállító berendezés. 

-Fékvizsgálat 

Fontos, hogy az első és hátsó fékberendezések közel egyformán fogjanak, az első kerekek közti fékerő különbség maximum 20%, a hátsó kerekek fékerő különbsége pedig maximum 30% lehet. A fékek hatásfokát fékpadon tudják ellenőriztetni. A fékvizsgálat során nem csak a fékerő eltérését vizsgálják, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél éri el a gépjármű az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg a fékbetétek, féktárcsák, fékpofák, vagy fékdobok rossz állapotban vannak. 

-Pót féklámpa 

Utólagos pót féklámpa felszerelésnél előfordulhat, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre és ezért visszatükröződik az utastérbe a féklámpa fénye. Ez szabályellenes, ellenőrizze vizsga előtt a tükröződés mértékét!  

-Lengéscsillapító vizsgálat

A lengéscsillapítók vizsgálatát bízza szakemberekre, az alkatrészek állapotát próba padon ellenőrzik. A gépkocsi első kerekeivel felállnak a padra, amely leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba /mintha macskaköveken menne a gépjármű 100 km/h-val/. A rázás után megvizsgálják, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotban. A hátsó kerekeket is ugyan ezzel a módszerrel vizsgáltassuk meg! 

-Futómű vizsgálat

A futóművet szervizben ellenőriztesse, a hozzáértő szakemberek minden gömbfejet, gumi szilentek, porvédő gumit átvizsgálnak! A műszaki vizsgán a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva. 

-Kipufogórendszer

A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni, a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat. Ha lukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukik! 

-Horpadások, sérülések és korrózió

A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie: túlzott mértékű horpadás, sérült elem, és olyan korrózió sem lehet a gépkocsin, amit kisebb erőhatással át lehet lukasztani. a vizsgán minden karosszéria elemnek a gépkocsin kell lennie /például lökhárító, tükrök, lámpák/. 

-Ülések, biztonsági övek

Az üléseknek működőképesnek és állíthatónak kell lennie.

A biztonsági öveknek működniük kell /rántásra be kell, hogy akadjanak, illetve vissza kell, hogy húzzák az övet/ és kapcsolhatónak kell lenniük.

Az övfeszítőnek eredeti állapotban kell lennie. 

-Gumiabroncsok és felni

A dísztárcsákat szerelje le a vizsga előtt!

A gumik ne legyenek kopottak, repedezettek, szál szakadtak. 

A bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t.

A gumiknak minden keréken azonos méretűnek kell lennie /szélesség, magasság/. 

A gumik mintázatának tengelyenként azonosnak kell lennie. 

-Kiegészítők

A vizsga előtt készítse ki az egészségügyi csomagot, izzókészletet, és az elakadásjelző háromszöget az ülésre!