Időszakos szerviz

KÖTELEZŐ SZERVIZ

 

15 000 kilométerenként, illetve évente ellenőriztessük gépjárművünk műszaki állapotát autószerelővel!

Ahhoz, hogy az Ön gépjárműve minden körülmények között biztonságos és megbízható legyen, ehhez kötelező szervizre van szükség.

A gépkocsi elhasználódik, alkatrészei kopnak, szennyezetté válnak. Ennek ellenőrzésére van meghatározva egy adott kilométer (15 000), aminek leteltével szervizbe kell vinnünk járművünket, hogy azt szakértő személyek átvizsgálják és az elhasználódott alkatrészeket kicseréljék, megjavítsák. 

 

 

 

 

A KÖTELEZŐ SZERVIZEK SORÁN ELVÉGZENDŐ VIZSGÁLATOK:

- FÉKEK VIZSGÁLATA

- LENGÉSCSILLAPÍTÓ VIZSGÁLAT

- ALVÁZ VIZSGÁLAT

- OLAJ ÉS VÍZ SZIVÁRGÁSOK VIZSGÁLATA 

- ELSŐ ÉS HÁTULSÓ FUTÓMŰ VIZSGÁLAT

- GUMIABRONCSOK VIZSGÁLATA

- VILÁGÍTÓ ÉS VILLAMOS BERENDEZÉSEK VIZSGÁLATA

 

 

 Időszakos szerviz

A motor-mint sok egyéb alkatrész a gépjárműben-csak akkor tudja kifejteni teljesítőképességét, ha rendszeresen szakszerűen karbantartják. A kenőanyag így hozzájárul a motorunk teljesítményéhez és annak élettartamához.

 

Mire kell Önnek figyelnie a motorolajjal kapcsolatban: 

- rendszeresen ellenőriztesse ingyenesen olajszintjét szervizünkben

-mindig megfelelő kenőanyagot válasszon gépkocsijához

-mindig cseréltesse ki az olajszűrőt az olajcsere alkalmával

-tartsa be a gépkocsi kezelési útmutatójában előírt olajcsere intervallumokat

 Mit kell tudni a motorolajról!

A belsőégésű motorok vére a motorolaj. Ahhoz, hogy a motorban levő alkatrészek problémamentesen működjenek jó minőségű motorolajra van szükségünk. 

 

Motorolajok feladata:

- a súrlódás és a kopás csökkentése

- az  alkatrészek tisztítása, tisztán tartása, szennyeződések lebegtetése

- korrózióvédelem

- a motor hűtése

- a motor tömítettségének javítása

- katalízátor ne károsítsa

- savas, lúgos égésterméket semlegesítse

AMIKÉRT KELL A MOTOROLAJAT CSERÉLNI?

A motorolaj cseréjét annak elhasználódottsága teszi szükségessé! 

Az elhasználódás okai: 

 - a motorban lévő magas hőmérséklet hatására fellépő kokszosodás

- a rövidtávú használatnál az olajba kerülő elégetlen üzemanyag hatására fellépő olajsár képződés

- külső szennyeződések olajba kerülése (akár a koszos levegőszűrőn át is)

- az égésből keletkező gázokkal való telítődés

- a nyírási igénybevétel miatt állandóan károsodó olajmolekulák

- a hő hatására kiégő adalékok

OLAJCSERE PERIODUS

A 80-as években általánosan 7 500 km-t adtak a diesel motorokra, a benzines motorokra 10 000 km volt jellemző. 

Ezután a környezetvédelem, valamint a motorok és kenőanyagok korszerűsödése miatt egyre hosszabb periódusokat vezettek be. Manapság a gépjárműgyártók közti versenyszellem hatására sokszor indokolatlanul hosszú periódust határoztak meg. Ehhez drága hosszú futású olajokat írnak elő és még ezekkel is csak hosszútávú /autópálya/ használatban lehet a motor károsodása nélkül kiautózni az előírt periódust. Azt egyébként írják a szervizkönyvek, hogy csak a legoptimálisabb használat mellett értendő a megadott interválum.

Hazánkban az autósok közlekedési szokása eltér a fejlett autógyártó országokétól. Lévén hazánk kisebb területéről és kevés autópályájától. /Több a rövidtávú járműhasználat/ Ezért ügyfeleinknek rövidebb csereéket javasolunk. A magyar utakon a levegőszűrőt is sűrűbben kell cserélni az előírtnál.

Az olajcsere szervizünkben akciósan vehető igénybe.

Természetesen, csak magas minőségű, autóalkatrész áruház által forgalmazott alkatrésze és olajat építünk autójába.

Személy, kis-teherautókat egyaránt vállalunk.