A fékek tavaszi ellenőrzése

2020. június 9. | Szakértői tippek a Brembo-tól
A fékek ellenőrzése
Ahogy közeledik a jó idő, érdemes az alábbi néhány javaslatot megfogadni arra vonatkozóan, hogyan ellenőrizze az autó fékrendszerének állapotát.
Enyhébb idő, hosszabb nappalok. Ez viszont a külső tényezők szempontjából általános sérülékenységet is jelent. Egy részről a tavasz véget vet a téli begubózásnak, más részről viszont néhány kockázatot is rejt, melyeket érdemes némi ellenőrzéssel megelőzni. Ugyanígy az év leghidegebb hónapjaiban a hideg, az eső és az útviszonyok felgyorsíthatják a fékrendszer állapotának romlását. Jobb, ha nem ér minket kellemetlen meglepetés: a jó idő elérkezésével a gumiabroncsok lecserélése kötelező csakúgy, mint ahogyan évszaknak megfelelő öltözékre váltunk vagy megcsináljuk a tavaszi nagytakarítást. Azt javasoljuk, hogy ragadja meg az alkalmat és ellenőrizze a féktárcsák és fékbetétek állapotát. Íme a Bremo ajánlásai arra vonatkozóan, hogyan ismerheti fel és előzheti meg a kopás jeleit, és hogyan tarthatja az autó fékrendszerét megfelelően biztonságos szinten.
A diagnózis: mikor kell féket cserélni?
Általában 15 000/20 000 kilométerenként kell betervezni egy fék ellenőrzést, azonban azt javasoljuk, hogy az ellenőrzést minél előbb végezze el, ha szokatlan dolgokat észlel (vibráció, recsegés, figyelmeztető lámpák felvillanása). Tulajdonképpen a megelőzés fontossága miatt az évszakváltáskor történő gumiabroncs csere kiváló alkalom arra, hogy a fékrendszer elemeit is ellenőrizze és meggyőződjön a fék megfelelő állapotáról. Ne feledje, hogy nem csak a gumiabroncs minimális futófelület- mélységét kell ellenőrizni, hanem a féktárcsák és fékbetétek vastagságát is!
Féktárcsák és fékbetétek: vastagság kérdése
Ha vékonynak tűnik, az annak a jele, hogy nincs túl jó állapotban. Ugyanígy a féktárcsák és fékbetétek ápolása azok vastagságának gondos ellenőrzésén alapul. A minimum vastagság (Min TH) az a határ, amelyet a fék súrlódási felülete elérhet, míg továbbra is biztonságos és megmarad a féktárcsák teljesítménye a gyártó javaslatainak megfelelően. A fékbetéteket is cserélni kell, ha azok nem felelnek meg a minimum vastagságnak, ezt egyszerűen ellenőrizheti az autószerelő, vagy ha használ kopásjelzőt (elektromos vagy akusztikus). Amit érdemes eszben tartani: a fékbetéteket mindig cserélni kell, amikor a féktárcsákat is cserélik, mivel kétszer olyan gyorsan elkopnak, mint a tárcsák.
Ügyeljünk a hőmérsékletre
A túlzott nedvesség sosem tesz jót. Amikor a környezetből a hidraulikus rendszer csövei felveszik a nedvességet, akkor az veszélyes mértékben csökkenti a fékfolyadék forráspontját. Az ilyen folyadék jellegénél fogva nedvszívó, mivel egyfajta nedvesség felszívó szivacs. A becsapós "Gőzzár" akkor keletkezik, amikor a fékrendszer túlmelegszik: a fékfolyadék jó eséllyel elkezd forrni, a fékezési idő megnő és így a féktávolság is. Ilyen esetben is jobb megóvni oly módon, hogy ellenőrizzük és lecseréljük a folyadékot a gyártó által javasolt időközönként.
Rendellenességek, amelyeket komolyan kell venni
Bármi elöregedhet, bármi okozhat balesetet. A féknyergek váratlan viselkedéséhez általánosságban vezető okok az alkatrészek állapotának normál mértékű romlásával kapcsolatosak, vagy azzal, hogy váratlanul meghibásodnak. Ezenkívül a szélsőséges időjárási körülmények között történő közlekedés a téli hónapokban felgyorsítja az állapot romlást, ami az utak tisztításához használt vegyszereknek is köszönhető. Kérje meg autószerelőjét, hogy alaposan ellenőrizze a féknyergek megfelelő működését a teljes mértékben biztonságos fékezés érdekében. Az alkatrész kicserélésének alternatívájaként a Brembo felújított féknyergek széles választékát kínálja, amelyek az eredeti fékrendszerrel azonos műszaki szabványokkal rendelkeznek.
Javítás és megoldások az ellenőrzés után
Napi feladatunk, hogy meggyőződjünk arról, hogy az Ön autójának fékrendszere megfelelő állapotban legyen. A biztonság megőrzése érdekében azzal tudja segíteni munkánkat, hogy megragadja az alkalmat és évszakváltáskor, valamint a gumiabroncsok cseréjekor ellenőrzi az autó teljes fékrendszerének állapotát. A váratlan események kockázatának csökkentésére az évszaknak megfelelőtanácsokon túl számos megoldást kínálunk Önnek, amelyek lassítják a kopási folyamatot és növelik a megbízhatóságot.
Például az UV bevonatolt féktárcsák kiválóan ellenállnak a korróziónak, a nedvességnek, a magas hőmérsékletnek és a vegyi anyagoknak. Mivel ezekhez nem használnak oldószert, az ultraibolya bevonatolási folyamat biztosítja az egészségmegőrzést (ez esetben az emberi egészségét!), és jelentős megtakarítást is nyújt az energia fogyasztás terén. Az új B-QUIET kenőanyagot a féknyereg és fékbetét közötti érintkezési felületre kell felvinni. Ezt arra tervezték, hogy jelentősen javítsa a fékezési komfortot és biztosítsa az alkatrészek maximális korrózió elleni védelmét. Mindezeken felül a Brembo fékfolyadékok olyan forráspontot nyújtanak, amely magasabb az előírt szabványnál, így kiemelkedő ellenállást biztosítana a gőzzárral szemben, valamint hatékony fékezést garantálnak minden körülmény között.